22 september

Nu känner jag min väldigt nöjd måste jag säga. Var hos min gammelfarmor och hälsade på och så klar i huvudet hon är för att vara 96 år! Jag gillar att ha det i släkten, att kunna bli gammal. Min gammelmormor är 93 år tror jag, fyller nog 94 nu i november. Helt sjukt. Dem är egentligen som levande historieböcker. Tänk så mycket dem hara varit med om. Jag menar det året min gammelfarmor föddes, det var det året som Titanic sjönk och det känns liksom jätte lägesen sen, vilket det också är förstås. Men ändå, klarat av två världskrig, tja, rätt bra tycker jag :p Jag är stolt över min släkt, helt klart :D

Och jag har faktiskt inte hunnit med så mycket mer ikväll. Hade tänkt göra lite läxor nu, sen ska jag kolla på Andra avenyn, insåg i skolan idag att där var lite grejer jag var tvungen att få reda på, nyfiken som jag är :p Och det där med löshår, jag hittade en sida som verkade helt okej ändå, www.Rapunsel.nu. Ska faktiskt kolla upp lite extra, men där finns ju så många sidor. Får gå upp till frisören imorn och höra vad dem tar för att få hjälp med det, vilket antagligen blir en hel del men ändå. Vi mätte hur långt det skulle bli med 50 cm, jag tror 40 cm var kortaste längden. Och fyyy vad långt hår jag kommer få med det. I like it :D haha.

Nä, läxorna kallar! Och suget efter Andra avenyn också. Det var längesen. HAr ni inte kollat på det någon gång så gör det, finns att kolla på www.SVT.se/andraavenyn. Kolla in det där. Annars går det ju söndag,måndag och tisdag klockan 20 på ettan.

Ha det gott jag har en igelkott! Puss Alexandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0